• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77526
+
-

ساخت 603 ستون برای صحن  حضرت زهراس در مرکزی

جانشین مسئول ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان مرکزی گفت: ۶۰۳ ستون سنگی برای عملیات بازسازی صحن حضرت زهرا(س) در محلات از توابع این استان ساخته و به نجف اشراف ارسال شد.

به گزارش ایرنا، «مجتبی حسین‌خانی» در حاشیه گردهمایی خادمان عتبات عالیات در خمین افزود: ارزش ریالی این ستون‌ها ۶۰ میلیارد ریال است و تعهد استان برای ساخت ستون مرمرین صحن حضرت زهرا(س) پایان یافت.

وی ادامه داد: ۲ سرداب امام زمان(عج) در سامرا به ارزش ۴۸ میلیارد ریال در اراک و زرندیه ساخته می‌شود.

جانشین مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار کرد: مرکزی در زمره 5 استان برتر کشور در جمع‌آوری کمک‌های مردم برای بازسازی عتبات‌عالیات است. 
وی تعهد استان مرکزی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سال جاری را ۷۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: مردم این استان امسال ۶ میلیارد ریال کمک نقدی برای بازسازی عتبات‌عالیات اهدا کردند.

جانشین مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به این‌که ۵۲ موکب در ایران و عراق برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی از ستاد اربعین استان مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند گفت: ۳۸ موکب در این استان و ۱۴ موکب در عراق به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

حسین‌خانی افزود: این استان آمادگی ارائه 5 میلیون و ۳۰۰ هزار وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام، اسکان، میان وعده و نان و فطیر را در موکب‌های مستقر در عراق دارد.

وی اضافه کرد: استان مرکزی آمادگی اسکان و پذیرایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر حسینی در ایام اربعین را در موکب‌های این استان در داخل کشور دارد.
جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان مرکزی گفت: 1600 خادم عتبات‌ عالیات در استان مرکزی فعالیت دارند.

فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: مردم این شهرستان سال گذشته ۱۲۰ درصد بیشتر از تعهدشان در بازسازی عتبات ‌عالیات کمک کردند.

« احمد طهرانی » افزود: سرانه کمک‌های مردمی شهرستان ۲۰ هزار ریال است و پیش‌بینی می‌شود این مبلغ به ۳۰ هزار ریال در سال جاری افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: ارادتمندان اهل بیت(ع) در خمین با وجود مشکلات اقتصادی همواره رتبه‌های برتر در جمع‌آوری کمک‌های مردمی را در کشور و استان داشته‌اند.
فرماندار خمین گفت: ۲ موکب خواهران و ۲ موکب برادران خمین در اربعین حسینی به منظور پذیرایی از زائران در عراق مستقر می‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید